Conform datelor Eurostat, România se situează pe locul al doilea în Uniunea Europeană în ceea ce privește nivelul de fericire, obținând un scor de 7,7 din 10. Această poziție este împărțită cu Polonia și Finlanda, în timp ce Austria se află pe primul loc cu un scor de 7,9.
În același timp, România a obținut rezultate sub așteptări la testele PISA 2022, fiind penultimii în Europa la educație. Elevii români au înregistrat scoruri stagnante sau în scădere la citire, matematică și științe, comparativ cu anii anteriori.
Surprinzător, clasarea pe locul 2 în ceea ce privește nivelul de fericire arată că aceasta nu este direct proporțională cu bogăția țării, având în vedere că România și Polonia nu sunt printre cele mai bogate state europene. Factori precum vârsta, educația, situația familială și financiară par să influențeze nivelul de fericire.
În contextul discuției despre nivelul de fericire și gradul de inteligență din România, cartea „M-am hotărât să devin prost” de Martin Page oferă o perspectivă intrigantă. Cartea satirizează obsesia societății moderne pentru inteligență și succes academic, sugerând că acestea nu sunt întotdeauna cheia fericirii.
Această idee poate fi legată de situația din România, unde un nivel relativ scăzut de performanță academică, conform testelor PISA, coexistă cu un grad ridicat de fericire raportat de cetățeni. Acest contrast subliniază posibilitatea ca fericirea să fie influențată mai mult de factori personali și culturali decât de succesul academic sau profesional.
Fii primul care comentează